2013. január 5., szombat

1v1 szabályrendszer




A HMB rendszeren belül nem csak különböző létszámú, csoportos küzdelmek vannak, hanem egy az egy elleni harcok is. Az 1v1-nek is két fajtája van, a párbaj( „duel”), illetve a professzionális 1v1 ( „pro fight”).

Míg a párbaj, egy durvább pontozós 1v1, addig a pro fight kő kemény buhurt.

A Párbaj

A küzdelem 3 körből áll:

1. kör: Hosszúkard
- 1,5 perc
- Az nyer, aki a legtöbb találatot viszi be.

2. kör: Buckler+egykezes kard
- 3 összecsapás
- Az összecsapások 3 találatig tartanak.
- Az nyer, aki a körben a legtöbb találatot szerzi meg.

3. kör: Pajzs+egykezes kard
-1.5 perc
- Az nyer, aki a legtöbb találatot viszi be.

A körök között 1 perc áll rendelkezésre a felszerelés cseréjére.

Egyéb szabályok:
- A támadható felület, illetve a páncélzatra vonatkozó szabály ugyan az, mint a csapatos összecsapásnál. 

- Nincsenek súlycsoportok

- Tilos rúgni, térdelni, könyökölni, fejelni, birkózni vagy a fegyver szerelékével támadni

A fegyverekre, illetve pajzsokra vonatkozó előírások: 

Hosszúkard:
-        -  Hossz: A penge hossza  80-100 cm
-        -  Hossz: A markolat 20-35 cm
-       -   Súly:   1,500-2,300 g.
-      -    A hegyet le kell kerekíteni ( 1 eurós méret)
-       -   A penge nem lehet vékonyabb, mint 2mm

Pajzs + Egykezes:
-      -    Hossz: A penge hossza 60-80 cm
-      -  Hossz: A markolat 12-20 cm
-      -    Súly:   1,200-1,500 g.
-      -    A hegyet le kell kerekíteni ( 1 eurós méret)
-      -    A penge nem lehet vékonyabb, mint 2mm
-    -      A pajzs hossza maximum 75 cm lehet

Buckler+ Egykezes:
-         - Hossz: A penge hossza ( gombtól a hegyig) 60-80 cm
-      -    Hossz: A markolat 12-20 cm
-       -   Súly:   1,000-1,500 g.
-      -    A hegyet le kell kerekíteni ( 1 eurós méret)
-      -    A penge nem lehet vékonyabb, mint 2mm
-       -   A pajzs átmérője maximum 35 cm lehet
 
A párbajt az nyeri, aki a 3 körből kettőt megnyer. 


Példa egy párbajra:




A professzionális 1v1

A küzdelem 3 körből áll, mindegyik kör 3 perces. A körök között másfél perc pihenőidejük van a harcosoknak. 

A pro fight súlycsoportokra bontott:

- Superlight weight (60 kg alattiak)
- Lightweight (60 - 70 kg).
- Medium weight (70 - 80 kg).
- Light heavyweight (80 - 90 kg).
- Heavy weight (90 - 100 kg).
- Extra-heavy weight (100 kg fölött).

A támadható felület, illetve a páncélzatra vonatkozó szabály ugyan az, mint a csoportos küzdelmek alatt. 

Fegyverekre vonatkozó szabályok: 

-        A fegyverek a megadott súlytól maximum 100g-al térhetnek el, ha egykezesek, illetve 300g- al ha kétkezesek.

-           Egykezes kardok, szablyák – max. 1,600 g;
          
-          Falchionok – max. 1,800 g;
          
-          Hosszúkardok (maximum hossz 1400 mm), egyéb másfélkezes kardok – max 2,500 g;
          
-          Kétkezes kardok (XIV-XV. század) – max. 3,500 g
          
-          Egykezes fejszék max 1,300 g, buzogányok max 1,000 g
          
-          b) Fontos! A fejszék feje nem lehet keskenyebb, mint 7cm!!!
          
-          c) Fontos! A buzogányok csak fa nyelűek lehetnek és nem lehet hegyes rész rajtuk.
       
-          - Másfélkezes fejszék, alabárdok és hasonló fegyverek (aminek a hossza nem haladja meg az 1 m) max 2,300 g.
       
-          Kétkezes szálfegyverek ( 1,400 mm fölötti hossz) max 3,000 g.

A harcosok a különböző, sikeres támadásokkal 1-10 pontot szerezhetnek.

-          Erős, tiszta találat (direkt a testre mért találat, nem pedig a kardról vagy a pajzsról lecsúszott, vagy a blokkon át tört vágás): 1 pont
          
-          Erős, tiszta találat (direkt a testre mért találat, nem pedig a kardról vagy a pajzsról lecsúszott, vagy a blokkon át tört vágás), ami hátra löki, kibillenti az ellenfelet : 2 pont
         
-          3 darab erős, tiszta találat kombinációja: 5 pont
          
-          Földre vitel közben szintén a földre kerülni, de onnan 3 másodpercen belül talpra állni és találatot bevinni: 5 pont
          
-          Tiszta földre vitel (támadó nem kerül a földre) : 10 pont
          
-          Ellenfél elveszíti a fegyverét: 1 pont

-          Ellenfél páncélja megsérül, szétesik : 5 pont

Egyéb szabályok:
-          Pajzzsal támadni, ütni, rúgni, fejelni, könyökölni és térdelni ér, sőt ezek pontot is érnek.
-          Kibillentett ellenfelet addig ütni míg földre nem kerül: szabad
-          Szabad kézzel támadni: szabad
-          Fegyvertelen ellenfelet támadni: szabad
-          Birkózni, gáncsolni: szabad
-          Fájdalmas fogásokat, töréseket alkalmazni: TILOS
-          10 másodpercnél tovább tartó összeakaszkodás esetén a pontozó bírók meg állítják a kört. A versenyzők két lépést hátrálnak, majd folytatják a harcot.

Példa egy Pro Fihgt-ra:






Mind a ” Duel” mind a „Pro fight” viszonylag nehezen elbírálható, emiatt szükség van több pontozóbíróra is, illetve egy főbíróra, aki vezeti az egész küzdelmet. A versenyzők nem vitatkozhatnak a pontozókkal és követniük kell a főbíró utasításait!

A küzdelmeket feladni lehet, ezt küzdelem közben hangos szóval kell jelezni. Aki feladta a küzdelmet tovább már nem támadható.

A pontos szabályzat megtalálható a hivatalos honlapon:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése